уторак, 9. август 2011.

Rusticnog smeka zapeceni krompir sa prazilukom i mesom ili Zimsko jelo i letnja salata

Na +30 i nesto, dok je normalan svet tranzirao lubenicu, sinuzitisu, glavobolji i kostobolji nesklon svet usmeravao pravac duvanja vazduha poreklom  iz klime pravo ka sebi, a srecan svet bivstvovao daleko od asfalta,  ne iz nostalgije prema zimi, vec iz zelje da se iskoriste ostaci namirnica nastalo je ovo:


















Slika rodjena u mom fotoaparatu mozda ne ume da objasni zasto bi neko ukljucivao rernu, pa makar i na 15ak minuta, po danu kog lekarke sa prenaglasenim usnama na jutarnjem programu opisuju kao potencijalno pogubnog (Ali koji to nije!? ).
U svakom slucaju, u frizideru mi je preostao jedan batak iz supe, koji se morao iskoristiti.
Evo sta sam uradila da bih nahranila nas dvoje:
  • Obarila sam 5 manjih krompira u ljusci, oljustila i potom narezala na kolutove
  • Dno vatrostalne posude sam blago premazala maslinovim uljem i prekrila kolutovima krompira
  • U teflonskom tiganju sam zagrejala malo ulja i na njemu blago karamelisala (oko 5-6 minuta) glavicu luka i beli i svetlo zeleni deo jednog praziluka. Kako? Luk sam stavila na ulje, posula prstohvatom secera i kasikom vinskog sirceta. Kada je sirce isparilo, dodala sam malo vode u 2-3 navrata, sve dok luk nije sasvim omeksao i "sveo"
  • Potom sam, prethodno sitno seckano meso pileceg batka, par zalogajcica pancete i dimljene svinjske pecenice proprzila na luku i dodala 2 sitno secena cena belog luka i kasiku origana. Ovde sam i posolila
  • Posle par minuta sam sve prelila sa oko 1dl pavlake za kuvanje i citavu smesu razlila preko krompira i posula sa kasikom parmezana
  • Sve se zapeklo u nezagrejanoj rerni na oko 180 stepeni 15-20 minuta
Ukus je predivan, a upotpunicete ga maslinama koje sam pridodala klasicnoj letnjoj kombinaciji svezeg paradajza i krastavca

3 коментара:

  1. Odlicno.Dopada mi se prica uz to;) Sve se lakse pojede:)

    ОдговориИзбриши
  2. Jako zanimljiv i interesantan prijedlog, sviđa mi se!

    Lijep pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  3. Ma i ja ju često uključim iako je vani plus osamsto kako bi mi rekli :) Super ideja!

    ОдговориИзбриши