недеља, 7. август 2011.

Momak za sve ili Limunkasti jogurt kolac

Evo, da se usudim da preporucim jedan keep it simple kolac. To je jedan od onih koji su podlozni varijacijama na temu i cije sastojke za pripremu gotovo uvek imate u frizideru. S obzirom da je dan pretopao za duge uvode, prelazim na razradu:

Obavezni sastojci:


  • 3 jaja
  • 125g putera+komadic za premazivanje pleha (ja sam iskoristila ono sto sam imala u frizideru-ukupno oko 100g i mislim da je sasvim dovoljno)
  • 150g brasna (cak je i ovo odokativno. okvirno koristite izmedju 150-200g brasna)
  • kasicica praska za pecivo/sode bikarbone
  • oko 150g secera ( u zavisnosti od vlastitih zelja. Ja sam iskoristila 9 punih supenih kasika demerara nerafinisanog secera)
  • kora od celog limuna+sok od polovine limuna
  • 250ml jogurta

Zumanca odvojiti od belanaca, pa ih penasto umutiti sa secerom i puterom. Dodati jogurt, limunovu koricu i sok i jos malo mutiti. Na kraju dodati brasno i prasak za pecivo.

Odvojena belanca ulupati u cvrst sneg sa malo soli. Nezno ih dodati smesi od zumanaca, brasna&co i sve lagano sjediniti kasikom ili zicom za lupanje.

To je osnovni recept, a vi mozete da dodajete sta vam je volja.

Za kolac sa slike  u smesu od zumanaca sam dodala :
  • oko 150 g borovnica
  • 3-4 kasike mlevenih badema
  • kasiku ruma

Mozete napraviti i verziju sa suvim vocem. Sa brusnicama je, na primer, vrlo lepo.

Pleh u kom cete peci premazite puterom i blago pobrasnite, tako da pokrijete celu unutrasnjost posude za pecenje. Sipajte smesu i pecite oko 35 (30-40)minuta na 180-190 stepeni. Proverite da li je peceno sluzeci se starim trikom-neki drveni stapic zabodite do dna posude u kojoj pecete i ako je suv nakon sto ste ga izvukli, kolac je gotov!


4 коментара: